Jak założyć wizytówkę Google? Poradnik krok po kroku
Nawigacja wpisu
- Jak założyć wizytówkę Google?
- Załóż konto Google lub zaloguj się na istniejące
- Otwórz Google Moja Firma lub Mapy Google
- Podaj nazwę swojej firmy
- Wybierz rodzaj działalności
- Wybierz kategorię działalności
- Zaznacz, czy chcesz wyświetlać lokalizację firmy
- Wpisz adres firmy
- Sprawdź, czy Twojej firmy na pewno nie ma na mapach Google
- Zaznacz, czy obsługujesz klientów poza siedzibą firmy
- Dodaj obszar, który obsługujesz
- Podaj dane kontaktowe wyświetlane klientom
- Zweryfikuj wizytówkę
16.01.2024
Założenie wizytówki firmy w Google ma wiele korzyści, które przyczyniają się do zwiększenia widoczności i atrakcyjności firmy. Po pierwsze, wizytówka Google umożliwia potencjalnym klientom łatwe znalezienie informacji o firmie, takie jak adres, godziny otwarcia, numer telefonu, czy strona internetowa. Dodatkowo, posiadanie wizytówki w Google pomaga w poprawie pozycji firmy w wynikach wyszukiwania, co jest kluczowe dla przedsiębiorstw działających na rynku lokalnym. Wizytówki są także wyświetlane na mapach Google, co ułatwia klientom dotarcie do firmy. Wizytówka Google stanowi również platformę do gromadzenia pozytywnych opinii od klientów, co wpływa na reputację firmy. Dzięki recenzjom, potencjalni klienci mogą zyskać zaufanie do usług lub produktów oferowanych przez daną firmę. Wreszcie, założenie wizytówki w Google jest łatwe i darmowe, co sprawia, że to efektywne narzędzie marketingowe dostępne dla każdego przedsiębiorstwa. W sumie, wizytówka Google to doskonały sposób na zwiększenie widoczności, reputacji i dostępności informacji o firmie w świecie online.
Jak założyć wizytówkę Google? Przeczytaj poradnik.
-
Załóż konto Google lub zaloguj się na istniejące
Zanim zdecydujesz się na utworzenie wizytówki Google dla swojej firmy, upewnij się, że masz aktywne konto w usługach Google. Nie używaj swojego prywatnego konta Google. Dużo lepszym wyborem jest utworzenie adresu tylko na cele firmowe. Mail warto połączyć z Google Search Console, Google Analytics oraz Google Tag Manager.
-
Otwórz Google Moja Firma lub Mapy Google
Wejdź w panel usługi Google Moja Firma, możesz skorzystać z linka: https://www.google.com/intl/pl/business/ lub na Mapy Google: https://www.google.com/maps
W przypadku pierwszej opcji kliknij przycisk Zarządzaj:
Znajdując się na mapach Google wpisz adres firmy na pasku wyszukiwania, następnie po lewej stronie w profilu firmy kliknij Dodaj swoją firmę:
lub kliknij prawym przyciskiem myszy w miejsce na mapie, gdzie znajduje się Twoja firma, a następnie kliknij Dodaj swoją firmę:
lub w kliknij Menu i Dodaj swoją firmę:
Kolejne kroki są takie same w przypadku obu opcji.
UWAGA: Podczas procesu dodawania firmy istnieje możliwość, że widnieje już ona w Mapach Google. Taki stan rzeczy może wynikać z wcześniejszego dodania jej przez innego użytkownika lub automatycznie przez Google, które korzysta z dostępnych informacji o firmie w internecie. W takiej sytuacji zgłoś prawa do własności, aby przejąć zarządzanie wizytówką.
-
Podaj nazwę swojej firmy
Wpisz nazwę swojej firmy, pod którą będzie się wyświetlać w panelu wyszukiwania Google oraz w mapach. Nazwa nie może zawierać między innymi słów kluczowych oraz emoji.
Po wpisaniu nazwy pojawią się podpowiedzi z podobnymi tytułami. Sprawdź, czy któraś nazwa nie jest Twoją firmą.
-
Zaznacz, czy chcesz wyświetlać lokalizację firmy
Widoczna lokalizacja będzie wyświetlać się w wyszukiwarce oraz mapach Google. Jeśli prowadzisz biznes, który nie wymaga obsługi klientów w siedzibie firmy, możesz zaznaczyć „Nie”.
UWAGA: Jeśli wybrana wcześniej kategoria działalności będzie wymagała widocznej lokalizacji, nie będziesz mieć opcji wyboru wyświetlania lokalizacji. Do takich kategorii mogą należeć np. hotele, czy restauracje.
-
Zaznacz, czy obsługujesz klientów poza siedzibą firmy
Jeśli prowadzisz działalność usługową, która działa na pewnym obszarze zaznacz „Tak”. Dla działalności lokalnej, np. restauracji możesz zaznaczyć „Nie”.
-
Dodaj obszar, który obsługujesz
Jeśli świadczysz swoje usługi na określonym obszarze, możesz je wybrać. Do wyboru masz miasta, gminy, powiaty, województwa lub kraje. Maksymalnie można dodać 20 obszarów. Jeśli nie obsługujesz klientów w konkretnych lokalizacjach, możesz wybrać region, w którym mieści się Twoja firma.
-
Zweryfikuj wizytówkę
Jeśli nie podałeś wcześniej adresu, musisz wpisać go w tym momencie. Podany adres będzie wykorzystany do wysyłki kodu weryfikacyjnego, nie będzie widoczny publicznie.
Weryfikację wizytówki można przeprowadzić na kilka sposobów:
- kartką pocztową z kodem
- telefonem robota Google
- SMSem z kodem
- e-mailem z kodem
- filmem wideo z lokalizacji firmy
Nie wszystkie opcje zawsze są dostępne, są one zależne od wcześniejszych wyborów.
Po weryfikacji firma powinna pojawić się na mapie do 24h. Od tego momentu będą mogli ją zobaczyć odbiorcy.
Nawigacja wpisu
- Jak założyć wizytówkę Google?
- Załóż konto Google lub zaloguj się na istniejące
- Otwórz Google Moja Firma lub Mapy Google
- Podaj nazwę swojej firmy
- Wybierz rodzaj działalności
- Wybierz kategorię działalności
- Zaznacz, czy chcesz wyświetlać lokalizację firmy
- Wpisz adres firmy
- Sprawdź, czy Twojej firmy na pewno nie ma na mapach Google
- Zaznacz, czy obsługujesz klientów poza siedzibą firmy
- Dodaj obszar, który obsługujesz
- Podaj dane kontaktowe wyświetlane klientom
- Zweryfikuj wizytówkę