16.01.2024

Założenie wizytówki firmy w Google ma wiele korzyści, które przyczyniają się do zwiększenia widoczności i atrakcyjności firmy. Po pierwsze, wizytówka Google umożliwia potencjalnym klientom łatwe znalezienie informacji o firmie, takie jak adres, godziny otwarcia, numer telefonu, czy strona internetowa. Dodatkowo, posiadanie wizytówki w Google pomaga w poprawie pozycji firmy w wynikach wyszukiwania, co jest kluczowe dla przedsiębiorstw działających na rynku lokalnym. Wizytówki są także wyświetlane na mapach Google, co ułatwia klientom dotarcie do firmy. Wizytówka Google stanowi również platformę do gromadzenia pozytywnych opinii od klientów, co wpływa na reputację firmy. Dzięki recenzjom, potencjalni klienci mogą zyskać zaufanie do usług lub produktów oferowanych przez daną firmę. Wreszcie, założenie wizytówki w Google jest łatwe i darmowe, co sprawia, że to efektywne narzędzie marketingowe dostępne dla każdego przedsiębiorstwa. W sumie, wizytówka Google to doskonały sposób na zwiększenie widoczności, reputacji i dostępności informacji o firmie w świecie online.

Jak założyć wizytówkę Google? Przeczytaj poradnik.

  • Załóż konto Google lub zaloguj się na istniejące

Zanim zdecydujesz się na utworzenie wizytówki Google dla swojej firmy, upewnij się, że masz aktywne konto w usługach Google. Nie używaj swojego prywatnego konta Google. Dużo lepszym wyborem jest utworzenie adresu tylko na cele firmowe. Mail warto połączyć z Google Search Console, Google Analytics oraz Google Tag Manager.

  • Otwórz Google Moja Firma lub Mapy Google

Wejdź w panel usługi Google Moja Firma, możesz skorzystać z linka: https://www.google.com/intl/pl/business/ lub na Mapy Google: https://www.google.com/maps

W przypadku pierwszej opcji kliknij przycisk Zarządzaj:

zarzadzaj-wizytowka

Znajdując się na mapach Google wpisz adres firmy na pasku wyszukiwania, następnie po lewej stronie w profilu firmy kliknij Dodaj swoją firmę:dodaj-firme-wizytowka-gogole

lub kliknij prawym przyciskiem myszy w miejsce na mapie, gdzie znajduje się Twoja firma, a następnie kliknij Dodaj swoją firmę:pinezka-dodaj-firme

lub w kliknij Menu i Dodaj swoją firmę:menu-dodaj-firme

Kolejne kroki są takie same w przypadku obu opcji.

UWAGA: Podczas procesu dodawania firmy istnieje możliwość, że widnieje już ona w Mapach Google. Taki stan rzeczy może wynikać z wcześniejszego dodania jej przez innego użytkownika lub automatycznie przez Google, które korzysta z dostępnych informacji o firmie w internecie. W takiej sytuacji zgłoś prawa do własności, aby przejąć zarządzanie wizytówką.

  • Podaj nazwę swojej firmy

Wpisz nazwę swojej firmy, pod którą będzie się wyświetlać w panelu wyszukiwania Google oraz w mapach. Nazwa nie może zawierać między innymi słów kluczowych oraz emoji. nazwa-firmy

Po wpisaniu nazwy pojawią się podpowiedzi z podobnymi tytułami. Sprawdź, czy któraś nazwa nie jest Twoją firmą.

  • Wybierz rodzaj działalności

Możesz wybrać jedną lub kilka odpowiedzi, które pasują do Twojej firmy. W zależności od wybranego rodzaju kolejne punkty do uzupełnienia  mogą się różnić. rodzaj-dzialalnosci-firmyW przypadku sklepu online w kolejnym kroku możesz dodać adres swojego sklepu internetowego.sklep-wizytowka

  • Wybierz kategorię działalności

Wybierz jedną kategorię, do której najbardziej pasuje Twoja firma. Kategorię można edytować lub dodać ich więcej w późniejszych krokach. kategoria-wizytowka

  • Zaznacz, czy chcesz wyświetlać lokalizację firmy

Widoczna lokalizacja będzie wyświetlać się w wyszukiwarce oraz mapach Google. Jeśli prowadzisz biznes, który nie wymaga obsługi klientów w siedzibie firmy, możesz zaznaczyć „Nie”.
UWAGA: Jeśli wybrana wcześniej kategoria działalności będzie wymagała widocznej lokalizacji, nie będziesz mieć opcji wyboru wyświetlania lokalizacji. Do takich kategorii mogą należeć np. hotele, czy restauracje. lokalizacja-wizytowka

  • Wpisz adres firmy

Adres będzie wyświetlał się w wizytówce (na niego może przyjść również kod weryfikacyjny potrzebny do uzyskania prawa własności do wizytówki). W przypadku niedokładnego adresu konieczne będzie ręczne ustawienie znacznika na mapie. adres-firmy

  • Sprawdź, czy Twojej firmy na pewno nie ma na mapach Google

Jeśli pod podanym przez Ciebie adresem znajduje się już jakaś wizytówka, otrzymasz pytanie, czy widoczne propozycje nie pasują do Twojej firmy. Jeśli nie, zaznacz, że żadna z tych opcji nie pasuje. czy-juz-istnieje

  • Zaznacz, czy obsługujesz klientów poza siedzibą firmy

Jeśli prowadzisz działalność usługową, która działa na pewnym obszarze zaznacz „Tak”. Dla działalności lokalnej, np. restauracji możesz zaznaczyć „Nie”.

  • Dodaj obszar, który obsługujesz

Jeśli świadczysz swoje usługi na określonym obszarze, możesz je wybrać. Do wyboru masz miasta, gminy, powiaty, województwa lub kraje. Maksymalnie można dodać 20 obszarów. obsluga-obszarJeśli nie obsługujesz klientów w konkretnych lokalizacjach, możesz wybrać region, w którym mieści się Twoja firma.

  • Podaj dane kontaktowe wyświetlane klientom

Możesz podać numer telefonu i stronę internetową. Dane kontaktowe będą widniały na Twojej wizytówce. Wystarczy podanie jednej opcji, jednak uzupełnienie danych wpływa pozytywnie na pozycjonowanie wizytówki. dane-wizytowka

  • Zweryfikuj wizytówkę

Jeśli nie podałeś wcześniej adresu, musisz wpisać go w tym momencie. Podany adres będzie wykorzystany do wysyłki kodu weryfikacyjnego, nie będzie widoczny publicznie.adres-weryfikacja

Weryfikację wizytówki można przeprowadzić na kilka sposobów:

  • kartką pocztową z kodem
  • telefonem robota Google
  • SMSem z kodem
  • e-mailem z kodem
  • filmem wideo z lokalizacji firmy

Nie wszystkie opcje zawsze są dostępne, są one zależne od wcześniejszych wyborów.

Po weryfikacji firma powinna pojawić się na mapie do 24h. Od tego momentu będą mogli ją zobaczyć odbiorcy.

Zobacz także

Najlepsze kampanie świąteczne 2023

Najlepsze kampanie świąteczne w 2023 roku

Jakie kampanie świąteczne wyróżniły się w 2023 roku? Zobacz!

Czytaj więcej

Mogę pomóc?

Skontaktuj się