19.07.2021

Zastanawiasz się jak nazwać stronę firmową na Facebooku? Pewnie pierwszą myślą jest nazwanie fanpage’a po prostu nazwą firmy. Czy to na pewno dobry pomysł? Dla dużych i rozpoznawalnych firm na pewno tak, ale dla małych, dopiero startujących na rynku – niekoniecznie.

Jak nazwać swoją stronę firmową na Facebooku?

Nazwa strony firmowej powinna sugerować, czego fanpage dotyczy. Jeśli w tytule znajduje się człon sugerujący branżę, czy sprzedawany produkt – strona firmowa może nazywać się tak samo. Jednak, gdy nazwa firmy kompletnie nic nie mówi, rozwiń tytuł fanpage o dodatkowy zwrot precyzujący zakres działalności firmy. Nazwa musi przyciągać uwagę.

Co dodać do nazwy strony firmowej?

Zwrot sugerujący powinien być prosty i zrozumiały. Warto, aby miał w sobie frazę, po której użytkownicy mogą trafić na Twoją stronę z wyszukiwarki na Facebooku. Przykładowo:

  • prowadzisz firmę budowlaną – dodaj do nazwy „firma budowlana”,
  • robisz sesje zdjęciowe – dodaj do nazwy „usługi fotograficzne”,
  • tworzysz strony internetowe – dodaj do nazwy „grafika”, ”strony www”.

Do czego przyda się rozbudowana nazwa fanpage’a?

  • strona wyświetli się wyżej w wynikach wyszukiwania, jeśli użyjesz hasła, po którym ktoś będzie wyszukiwał,
  • łatwiej pozyskasz właściwych fanów.

Nazwa fanpage’a musi być spójna z treścią

Użytkownicy obserwujący daną stronę chcą na niej znaleźć to, czego oczekują, czyli to, co sugeruje nazwa profilu. Warto zadbać o to, aby dostarczać swoim obserwatorom interesujące treści, które zatrzymają ich na dłużej i wywołają interakcję. Aby to robić nie można udostępniać treści, które nie pokrywają się z tematyką profilu.

Co nie może wystąpić w nazwie strony firmowej?

  • zwrot typu „oficjalna strona”, jeśli strona nie jest oficjalną stroną marki lub osoby publicznej,
  • obraźliwe określenia,
  • pisownia niezgodna z zasadami gramatycznymi – np. źle użyte wielkie litery (np. sUPer REStauracja),
  • slogany i opisy,
  • słowo „Facebook” i jego odmiany,
  • terminy objęte prawem autorskim.

Czy nazwę strony firmowej można zmienić?

Nazwę fanpage’a bez problemu można zmienić posiadając na nim małą ilość obserwujących. W zależności od wielkości profilu firmowego, jego regularności, czy popularności, zmiana nazwy będzie nieco trudniejsza.

Zobacz także

Jak założyć fanpage na Facebooku? Poradnik krok po kroku

Aby promować firmę zgodnie z regulaminem Facebooka, trzeba założyć stronę firmową. Jak to zrobić? Przeczytaj instrukcję.

Czytaj więcej

Mogę pomóc?

Skontaktuj się