Jak nazwać stronę firmową na Facebooku?
19.07.2021
Zastanawiasz się jak nazwać stronę firmową na Facebooku? Pewnie pierwszą myślą jest nazwanie fanpage’a po prostu nazwą firmy. Czy to na pewno dobry pomysł? Dla dużych i rozpoznawalnych firm na pewno tak, ale dla małych, dopiero startujących na rynku – niekoniecznie.
Jak nazwać swoją stronę firmową na Facebooku?
Nazwa strony firmowej powinna sugerować, czego fanpage dotyczy. Jeśli w tytule znajduje się człon sugerujący branżę, czy sprzedawany produkt – strona firmowa może nazywać się tak samo. Jednak, gdy nazwa firmy kompletnie nic nie mówi, rozwiń tytuł fanpage o dodatkowy zwrot precyzujący zakres działalności firmy. Nazwa musi przyciągać uwagę.
Co dodać do nazwy strony firmowej?
Zwrot sugerujący powinien być prosty i zrozumiały. Warto, aby miał w sobie frazę, po której użytkownicy mogą trafić na Twoją stronę z wyszukiwarki na Facebooku. Przykładowo:
- prowadzisz firmę budowlaną – dodaj do nazwy „firma budowlana”,
- robisz sesje zdjęciowe – dodaj do nazwy „usługi fotograficzne”,
- tworzysz strony internetowe – dodaj do nazwy „grafika”, ”strony www”.
Do czego przyda się rozbudowana nazwa fanpage’a?
- strona wyświetli się wyżej w wynikach wyszukiwania, jeśli użyjesz hasła, po którym ktoś będzie wyszukiwał,
- łatwiej pozyskasz właściwych fanów.
Nazwa fanpage’a musi być spójna z treścią
Użytkownicy obserwujący daną stronę chcą na niej znaleźć to, czego oczekują, czyli to, co sugeruje nazwa profilu. Warto zadbać o to, aby dostarczać swoim obserwatorom interesujące treści, które zatrzymają ich na dłużej i wywołają interakcję. Aby to robić nie można udostępniać treści, które nie pokrywają się z tematyką profilu.
Co nie może wystąpić w nazwie strony firmowej?
- zwrot typu „oficjalna strona”, jeśli strona nie jest oficjalną stroną marki lub osoby publicznej,
- obraźliwe określenia,
- pisownia niezgodna z zasadami gramatycznymi – np. źle użyte wielkie litery (np. sUPer REStauracja),
- slogany i opisy,
- słowo „Facebook” i jego odmiany,
- terminy objęte prawem autorskim.
Czy nazwę strony firmowej można zmienić?
Nazwę fanpage’a bez problemu można zmienić posiadając na nim małą ilość obserwujących. W zależności od wielkości profilu firmowego, jego regularności, czy popularności, zmiana nazwy będzie nieco trudniejsza.