06.12.2021

Strona firmowa (fanpage na Facebooku) pozwala na zebranie fanów w jednym miejscu. Można udostępnić na niej dane adresowe, telefon, czy stronę internetową firmy. Z jej pomocą możliwe jest promowanie swojej marki, produktu czy usługi. Fanpage daje także opcję prowadzenia działań reklamowych i marketingowych.

Strona firmowa może być prowadzona przez jedną lub kilka osób, może ją założyć każdy, kto posiada profil na Facebooku.

Jak założyć fanpage na Facebooku?

Stronę firmową można założyć z kilku miejsc. Pierwszym jest strona główna – dla osób niezalogowanych lub osób, które nie posiadają jeszcze konta na portalu. Nie obejdzie się jednak bez założenia swojego osobistego profilu (fanpage musi mieć właściciela), po kliknięciu „Utwórz stronę” nastąpi przekierowanie do logowania/rejestracji.strona-główna-fbDrugim miejscem jest menu Facebooka: Menu > Utwórz > Strona:

menu-facebook

Fanpage możesz założyć również bezpośrednio z adresu: https://www.facebook.com/pages/create.

Jak skonfigurować Fanpage?

Po wejściu na ekran tworzenia fanpage na początku należy wpisać nazwę strony, wybrać jej kategorię oraz uzupełnić opis działalności.  Z kolejnym krokiem pojawią się dalsze, bardziej szczegółowe dane do uzupełnienia. Nie trzeba ich dodawać od razu, można zrobić to w późniejszym czasie.

jak-zalozyc-strone-fb

Jak nazwać swój fanpage?

Nazwa strony firmowej powinna być jasnakonkretna oraz sugerować, czego dotyczy. Więcej informacji na ten temat przeczytasz tutaj.

Jaką wybrać kategorię fanpage na Facebooku?

Można wybrać maksymalnie 3 kategorie strony firmowej, pierwsza z nich będzie wyświetlana jako główna, przy nazwie fanpage:

nazwa-strony-fb

Wybór kategorii ma wpływ na dostępne zakładki, układ treści, a także pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Możliwa jest późniejsza edycja głównej oraz dodatkowych kategorii (zrobisz to z poziomu fanpage):

Co wpisać w opisie?

Pole z opisem daje możliwość wyjaśnienia w maksymalnie 255 znakach, czym zajmuje się firma, jakie dostarcza produkty lub usługi oraz do czego strona firmowa będzie wykorzystywana. Opis również można zmienić w późniejszym czasie.

Pozostałe informacje

Po uzupełnieniu trzech podstawowych pól wyjaśnionych powyżej możliwe jest utworzenie strony i uzupełnienie dalszych informacji.

Możemy podać:

  • lokalizację firmy,
  • adres strony www,
  • numer telefonu,
  • adres mailowy,
  • godziny otwarcia.

Dla korzystnej prezentacji strony warto dodać zdjęcie profilowe (wymiary 170x170px) oraz zdjęcie w tle (820x312px)

W dalszych krokach warto ustalić również nazwę strony, która pojawia się w linku facebook.com/nazwa-strony. Nazwa ta powinna być krótka i łatwa do zapamiętania, a także spójna z główną nazwą fanpage.

Na sam początek uzupełnienie powyższych informacji zupełnie wystarczy do stworzenia swojej strony firmowej. W późniejszym etapie możesz ustawić przycisk CTA, zaprosić znajomych do polubienia/obserwacji strony, czy dodać usługi lub inne dostępne zakładki.

Zobacz także

Jak nazwać stronę firmową na Facebooku?

Zastanawiasz się jak nazwać stronę firmową na Facebooku? Pewnie pierwszą myślą jest nazwanie fanpage'a po prostu nazwą firmy. Czy to na pewno dobry pomysł?

Czytaj więcej

Mogę pomóc?

Skontaktuj się